Subject: Eesti väikesadamate võrgustiku VR (360 kraadi virtuaalreaalsus) - mereturismi ja kohaliku ettevõtluse arendus.
From: <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Date: Mon, 30 Dec 2024 16:09:14 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Reet Laos

Meie oleme uus väikelaevadele suunatud portaal https://yacht24.ee/ ja meie 
eesmärk vastata väikelaevaomanike vajadustele. Mõistame purjetada 
armastavate inimeste ainulaadseid nõudeid ja meie platvorm on loodud pakkuma 
väärtuslikke ressursse ja teavet jahisõidukogemuse täiustamiseks.

Eesti kui mereturismi sihtkoha tugevdamiseks on oluline suurendada 
lähiturgudel teadlikkust Eesti rannikul ja saartel paiknevatest 
väikesadamatest ja neis pakutavatest teenustest ja seda saab teha meie 
projekti kaudu.

Olulised on ka sadamate lähedal asuvad turismi- ja vaba aja veetmise 
võimalused, samuti veebipõhise ligipääsu tagamine usaldusväärsele 
navigatsiooni infole.

Väikesadamate VR 360 võrgustiku kaudu väikelaevaomanikud saavad planeerida 
oma reisi ja vaadata jahisadamaid „taevast“, mis annab jahimeestele rohkem 
infot ja üksikasju, kuhu minna, mida vaadata, kus süüa, kus ööbida ja n.e.

Väikesadamate VR 360 võrgustiku arendamine toob meile rohkem mereturiste 
(Lätist, Leedust, Soomest, Rootsist, Poolast, Saksamaalt), tõstab rannaäärse 
elukeskkonna kvaliteeti ja arendab kohalikku ettevõtlust. Võrgustikku 
kuulumine lubab üksikutel väikesadamatel oma potentsiaali paremini ära 
kasutada ja suurendab sadamatesse tehtavate investeeringute tasuvust.

Meil on tehtud Eesti väikesadamate ülevaade 
https://www.yacht24.ee/et/harbours?country_id=1  ja lisaks sellele meil on 
plaan teha Eesti väikesadamate VR (virtuaal reaalsus) võrgustiku. Meie 
põhipartnerid tegid sarnane VR projekt Narva jaoks (sellega saab tutvuda 
siin https://360.visitnarva.ee/en/narva-riverside-area )

VR 360 võrgustik, see on drooni abil tehtud panoraamid, kus saab zoomida 
kõik sadamate objektid (grillimiskoht, kai, tankla, restoraan, hotell ja 
muud objektid mis asuvad sadama lähedalt), samuti saab klõpsata objektide 
peal ja isegi saab “astuda sisse”, et näha kus asub sadama administratsioon 
milline puhkeruum sadama majas on,  milline interjöör restoranis ja muu 
kasulik info. Siseruumides pildistamine toimub 360 kaamera abil, kus luuakse 
täielikult virtuaalreaalsuse tunne.

Manuses esitame mõned panoraamide näidised, et oleks lihtsam aru saada 
millega tegu on. VR 360 väikesadamate võrgustikus kasutajad saavad pilti 
kerida igas suunas (manuses on ainult screenshot).

Samuti kasutajad saavad näha sadamate lähedal asuvad turismi- ja vaba aja 
veetmise objektid, millele klõpsates saad kas objekti kohta lisainfot või 
liigud selle juurde põhjalikumaks uurimiseks. Sellised “aktiivsed” objektid 
(mille peal saab klõpsata) tõstetakse panoraamil punktidega esile. Failis 
„Panoraam näidis 1” saab näha selliseid oranži värvi punkte.

Omalt poolt korraldame projekti algusest lõpuni, s.o. koostööpartnerite abil 
moodustame VR 360 väikesadamate võrgustiku ning seal postitame infot 
sadamate ning nende ümbruses asuvate turismi- ja vaba aja veetmise 
võimaluste kohta.

Samuti teeme nende objektide ja sadamate turundust, selle jaoks 
registreerime kaubamärk/bränd “Sail In Estonia” ja loome portaali kuhu 
paigutame VR 360 võrgustik (oleme juba registreerinud domeenid 
sailinestonia.com ja sailinestonia.ee) ja 2026a hakkame osalema messidel: 
Eestis - Tourest ja Meremess, Lätis – Baltic boat show, Poolas – Poland boat 
show, Soomes – VeneBat ja Saksamaal Boot Düsseldorf.

Andke palun teada kas sellise projektiga on võimalik saada toetust läbi 
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeeriumi sihtfinantseerimise programmi või 
mõni teise programmi kaudu? Kui jah, siis meil on eelarve tehtud, saame 
koostada projekti esitluse ja täita vajalikud taotlused.

Oleme saatnud päring Ettevõtluse ja Innovatsiooni Sihtasutuse (EIS), kuid 
saime vastust, et neil ei ole hetkel toetust olevale teemale pakkuda, seega 
otsime veel toetuse võimalused kellega koostöös saame mereturismi ja 
kohaliku ettevõtluse arendada.

Ette tänades.

Lugupidamisega

German Golub

Juhatuse liige

YACHT24 OÜ

22 Villardi Str., Tallinn

Моb. +372 53 990 999

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]